bannerbannerbanner
Домострой
Домострой

Полная версия

Домострой

текст

0

0
Язык: Русский
Год издания: 2016
Добавлена:
Настройки чтения
Размер шрифта
Высота строк
Поля
На страницу:
1 из 1

ДОМОСТРОЙ

ГЛАВА 1

НАКАЗАНИЕ ОТЦА К СЫНУ

Благословляю аз многогрешный (им. рек) и поучаю и наказую и вразумляю единочадаго сына своего, (им. рек) и его жену, и их домочадцев быти во всяком христианском законе, и во всякой чистей совести и в правде; с верою творяще волю Божию, и храняще заповеди Его; себе утвержающе во всяком страхе Божии и в законом жительстве; и жену поучающе, тако ж и домочадцев своих наказующе не нуждою, ни ранами, ни работою тяжкою; имеюще яко дети, во всяком покое, – сыты и одеты, и в теплом храму и во всяком устрои. И вдаю вам христианскому жительству писание на память и вразумление вам и чадом вашим. Аще сего моего писания не внемлюще, и нашего наказания не слушаете, и по тому не учнете жити, и не тако творити, якоже есть писано, – сами за себя ответ дадите в день страшнаго суда; а аз вашим винам, и греху не причастен, кроме моея душа; аз о всяком благочинии благословлял, и плакал и молил, и писание предлагал; и аще восприимете сие мое худое учение и грубое наказание со всею чистотою душевною и прочитая, прося у Бога милости и помощи и разума поелико возможно, как вас Бог вразумит и начнете делом творити вся сия: будет на вас милость Божия и пречистыя Богородицы и всех святых и наше благословение от ныне и до веку; и дом ваш, и чада ваши, и стяжание ваше, и обилие, что вам подаровал Бог от нашего благословение и от своих трудов да будет благословенно во всяких благих во веки аминь.

ГЛАВА 2

КАКО ВЕРОВАТИ ХРИСТИАНАМ ВО СВЯТУЮ ТРОИЦУ, И ПРЕЧИСТУЮ БОГОРОДИЦУ, И КРЕСТУ ХРИСТОВУ И СВЯТЫМ НЕБЕСНЫМ БЕЗПЛОТНЫМ СИЛАМ[1] И ВЕЛИКОМУ ВО ПРОРОЦЕХ ИОАННУ ПРЕДТЕЧИ[2] И ВСЕМ СВЯТЫМ И ЧЕСТНЫМ[3] ИХ МОЩЕМ ПОКЛОНЯТИСЯ

Подобает убо всякому христианину по Бозе жити, в православной вере християнской. Первое убо: от всея душа и от всего помышления и всеми чювствы, теплою верою веровати во имя Отца и Сына и святаго Духа в неразделимую Троицу; и в воплощение Господа нашего Исуса Христа сына Божия веруй. Рождьшую его матерь – Богородицу нарицай; Кресту же Христову с верою покланяйся, яко на том, всем человеком[4] спасение содела Господь; иконе же Христове, и пречистой его матери, и Святым небесным безплотным силам, и всем святым честь верою воздавай; яко самем любовь[5] в молитве ее глаголи, и поклонение твори, и на помощь к Богу призывай их; мощи ж Святых с верою целуй и покланяйся им.

ГЛАВА 3

КАКО ТАЙНАМ БОЖЬИМ ПРИЧАЩАТИСЯ И ВЕРОВАТИ ЯКО БУДЕТ В0СКРЕСЕНИЕ МЕРТВЫМ, И СТРАШНАГО СУДА ЧАЯТИ, И КАКО КАСАТИСЯ СВЯТЫНИ ВСЯКИЯ

Тайнам Божьим веруй, телу и крови его верою[1] причащайся и со страхом, на очищение и на освящение души[2] и телу и во оставление грехов и во жизнь вечную. Веруй быти воскресению мертвых и жизни будущаго века. Помяни страшный суд и воздание по делом будет нам; аще когда преочистив себе духовне, в чистей совести коснутися и с молитвою и молением целовати животворящий крест, и Святыя, честныя и чюдотворныя образы, и многоцелебныя мощи: по молении прекрестяся поцеловати дух в себе удержав, а губаше не плескати[3]. А благоволит Бог[4]причаститися Божественных[5] тайн, ино лжицею, от иерея приемля во уста опасно: губами не сверкати, руце имея ко персем согбени крестообразно[6], а дора, и просфира, и всякая святая вкушати бережно с верою и со страхом, крохи на земь не уронити, а зубом[7] не кусати, яко же прочии хлебы; уломываючи кусовцем[8], класти в рот, а ясти зубами[9] и ртом не плескати[10], а просфиры с вологою не ясти токмо вода прихлебывати[11] или вина служебнаго в укроп прибавити; а иного ничего не примешивати, а преж всякия ествы вкушается[12] просфира в церкви или в дому; а с кутиею ни како ж просфиры[13] ни каноном, и ни с какою вологою не вкушати; ни на кутию просфиры не класти. Аще с кем о Христе целование сотворити, також – дух в себе удержав поцеловатися; а губами не плескати, поразсуди человеческия немощи, нечювственаго духа гнушаемся хмелнаго, чесночнаго, болнаго и всякаго смрада; толь[14] мерзко Господеви наш смрад и обоняние; сего ради со опасением сие творите.

ГЛАВА 4

КАКО ЛЮБИТИ ГОСПОДА ОТ ВСЕЯ ДУША; ТАКОЖ И БРАТА СВОЕГО И СТРАХ БОЖИЙ ИМЕТИ И ПАМЯТЬ СМЕРТНУЮ

По сем же возлюби Господа Бога своего от всея душа своя и от всея крепости своея; и подвигни вся дела твоя и обычаи и нравы угодная творити[1] Господеви. Паки же искреняго си возлюби: и всякаго человека по образу Божию созданнаго, рекше: всякого христианина. Страх Божий всегда имей в сердце своем и память смертную и любовь не лицемерную ко всем; всегда волю Божию твори и по заповедем его ходи. Рече бо Господь: в чем тя застану, в том тя и сужду; того ради достоит всякому[2] готову быти в добрых делех; в чистоте и в покаянии, и во всяком исповедании, всегда чающе часа смертнаго[3]. О том же. Возлюби[4] Господа от всея душа и страх его да будет в сердце твоем; праведен буди и истен[5] и смирен; очи долу понича, ум же к небеси простирая, умилен к Богу, и к человеком приветлив. Печалнаго утеши; терпелив в напастях, и недосадитель всякому человеку, – щедр и милостив; и нищим кормилец[6], и странноприемник; скорбен греха ради[7]; весел о Бозе; алчен буди от обядения и жажден ото пьянства; кроток не славохотен[8] не златолюбец, но друголюбец; не горд; боязнив пред царем, готов в повелении его; во ответех сладок; частомолитвенник; разумен трудник к Богу, и не осудник всякому человеку; поборник обидимым; нелицемерен; чадо Евангелия; сын воскресения; наследник будущия жизни о Христе Исусе Господе нашем[9], ныне и присно и во веки веком аминь.

ГЛАВА 5[1]

КАКО ЦАРЯ ИЛИ КНАЗЯ ЧТИТИ И ПОВИНОВАТИСЯ ИМ ВО ВСЕМ И ВСЯКОМУ ВЛАСТЕЛЮ ПОКАРЯТИСЯ И ПРАВДОЮ СЛУЖИТИ[2] ВО ВСЕМ И К БОЛШИМ, И К СРЕДНИМ[3], И К СКОРБНЫМ И МАЛОМОЩНЫМ, И КО ВСЯКОМУ ЧЕЛОВЕКУ, КАКОВУ БЫТИ, И СЕБЕ О ВСЕМ ВНИМАТИ

Царя бойся и служи ему верою, и всегда о нем Бога моли, и ложно отнюдь не глаголи пред ним; но с покорением истину отвещай ему, яко самому Богу, во всем повинуйся ему. Аще земному царю правдою служиши, и боишися его, тако научишися и небеснаго Царя боятися: сей временен есть, а небесный[4] безначален и безконечен и судия не лицемерен: и воздаст комуждо по делом его. Також и князем покаряйся, и должную честь воздавай им, яко от него посланым, во отмщение злодеем, в похвалуже добродеем. Князю своему прияй[5] и властелем своим, ни по мысли нань зла. Глаголет Павел апостол: вся владычества от Бога учинена суть: да – аще кто противится властелем, то Божию повелению противится. А царю и князю и всякому велможе не тщися служити лжею и клеветою и лукавстом; погубит Господь вся глаголящая лжу. Аще[6] ропотники[7][8] и клеветники от народа прокляти суть. Старейшем себе честь воздавай, и поклонение твори; средних яко братию почитай; маломощных и скорбных любовью привечай[9], и юнейших яко чада люби, и всякому созданию Божию не лих буди. Славы земныя ни в чем не желай[10] вечных благ[11]проси у Бога; всякую скорбь и тесноту со благодарением терпи; обидим не мсти; хулим моли; зла за зло не воздавай; ни клевет за клевету; согрешающая не осуждай; воспомяни своя грехи и о тех крепко пекися; злых мужей совета отвращайся буди ревнитель правоживущим[12] и тех делания написуй в сердцы своем, и сам тако же твори.

ГЛАВА 6

КАКО ЧТИТИ ДЕТЕМ ОТЦА ДУХОВНАГО И ПОВИНОВАТИСЯ ИМ ВО ВСЕМ

Подобает делати[3] и се: како чтити детем отец своих духовных. Изыскати отца духовнаго добра, и боголибова, и благородна, и разсудительна, а не потокалника, ни пьяницу; ни сребролибива, ни гневнивлева; тако да убо подобает чтити и повиноватися ему во всем; и каятися пред ним со слезами; и исповедати грехи своя безстыдно и безсрамно; и заповеди его хранити и епитемию исправляти противу греха. А призывати его к себе в дом часто и к нему приходити и извещатися ему всегда, во всякой совести; и наказание его с любовью приймати, и послушати его во всем, и чтити его и бити челом пред ним ниско; он учитель наш и наставник и имети его со страхом и любовью; и к нему приходити, и приношение ему давати от своих плодов и трудов по силе; и советовати с ним часто о житии полезном, и востязатися грехов своих и како учити и любити мужу жену свою, и чад, и раб, а жене мужа своего слушати и спрашиватися по вся дни; и извещатися о гресех своих всегда пред отцем духовным и обнажити грехи своя вся, и покорятися пред ним во всем; тии бо бдят о душах наших и ответ дадут о нас в день страшнаго суда; а не поносити, ни осуждати, ни укоряти и о ком учнет печаловатися ино его слушати ино виноватого пожаловати по вине смотря с ним же разсудя[4].

ГЛАВА 7[1]

КАКО СВЯТИТЕЛЬСКИ ЧИН ПОЧИТАТИ ТАКОЖ И СВЯЩЕНИЧЕСКИЙ И МНИШЕСКИЙ[2] И ПОЛЗОВАТИСЯ ОТ НИХ; О ВСЯКИХ СКОРБЕХ ДУШЕВНЫХ И ТЕЛЕСНЫХ ИЗВЕЩАТИСЯ

К святительскому чину всегда прибегай, и должную честь воздавай им; благословения и духовнаго поучения требуй от них; и припадай к ногам их и во всем повинуйся им по Бозе; також священническому чину и мнишескому велию веру, и любовь, и повиновение и всякое покорение пред ними имей; и духовную ползу от них внимай[3], а о недоразумных[4] и о душевных совестех и о всяких греховых винах, без всякого зазору спрашиватися у них; и аще некокая скорбь посетить тя душевная или телесная, или болезнь, или какой недуг, или пожар, и потоп, или татба, или разбой, или царьская[5] опала, или властелин гнев, или поклеп, или оговор, или продажа зла, и всякая неизбытная печаль[6], – о всех сих не отчайся; воспомяни своя предняя согрешения; еже зла содея к Богу и человеком, и пролей теплыя слезы милостивому Владьще и Пречистой Богородице и ко всем Святым; и прибегни к необоримому пристанищу, к сим духовным наказателем исповеждь своя согрешения, скорбь, со умилением, и со слезами и сокрушением сердечным: могут тя уврачевати во всяких скорбех и духовную[7] ползу даровати; а еже повелят ти сие твори от божественнаго исправления[8] тии бо суть слуги и молебники небеснаго Царя; имеют дерзновение у Господа просити добрых и полезных душам и телом нашим, и оставления грехов и жизни вечныя.

ГЛАВА 8[1]

КАКО ВРАЧЕВАТИСЯ ХРИСТИАНОМ ОТ БОЛЕЗНЕЙ И ОТ ВСЯКИХ СКОРБЕЙ[2], ЦАРЕМ И КНЯЗЕМ И ВСЯКИМ ЧИНОВНИКОМ, И СВЯТИТЕЛЬСКОМУ ЧИНУ, И СВЯЩЕННИЧЕСКОМУ И МНИШЕСКОМУ, И ВСЕМ ХРИСТИЯНОМ

Аще Бог пошлет на кого болезнь или какую скорбь ино врачеватися Божьею милостью, да слезами и молитвою, и постом, и милостынею к нищим, да истинным покаянием; да благодарение и пощение и милосердие и нелицемерную любовь ко всякому; аще кого чем преобидел отдати сугубо и впредь не обидети; да отцев духовных и всяк священнический чин и мнишеский подвизати на моление к Богу; и молебны пети и вода святити честным и животворящим крестом[3] и со святых мощей и чюдотворных образов; и маслом святитися, да по чюдотворным по святым местом обещеватися, и, приходяще молитися со всякою чистою совестию; тем целба всяким различным недугом от Бога получити, да от всяких грехов удалятися, и впредь никакова зла не творити: и отцев духовных заповеди хранити и епитемии исправляти, тем очиститися от греха, и душевная и телесная болезнь исцеляти, и к Богу молитва сотворити[4]. Всякому христианину целити себя от всяких различных недугов душевных и телесных, и душетленных, и болезненных страстей; – жити по заповеди Господни, и по отеческому преданию и по христианскому закону; якож в начале писано книги сея от первая главы вся пятьнадесять глав и прочая главы книги сея також[5] прочести, и внимати, и творити достоит. Ино Богу угодит, и душу спасет, и греха избудет и здравие получит душевное и телесное, и вечных благ наследних будет. А кто безстрашен и безвинен[6] страха Божия не имеет, и воли Божии не творит, и закона християнскаго и отческаго предания не хранит, о церкви Божии, и о церковном пении и о келейном правиле, и о молитве и о всяком славословии Божии не радит, яст[7] и пиет без воздержания, и во обядение и пьянство, и не в подобно время, и законнаго жительства не хранит; недели воскресения Христова и среды и пятка и праздников не почитает и великаго поста и Богородична непостится; без воздержания блудит, и не в подобно время, и чрез естество, и чрез закон, или от жен своих блудят, или содомский грех содевают, и всякое скаредие творят, и всякия богомерзския дела: блуд, нечистоту, сквернословие, срамословие, песни бесовския, плясание, скакание, гудение, трубы, бубны, сопели, и медведи и птицы и собаки ловчия, творяще конское уристание, всякое бесовское угодие и всяко безчиние и безстрашие; к семуж чарование и волхвование, и наузи, и звездочетие, рафли, алманахи, чернокнижие, воронограи[8], шестокрыл, стрелки громныя[9], топорки, усовники, два камение[10], кости волшебныя; и иныя всякия козни волшебныя бесовския; или кто чародейством, и зелием, и корением, и травами на смерть, или на потворство окормляет, или бесовскими словами и мечтами и кудесом чарует на всякое зло и на прелюбодейство; или клянется именем Божьим во лжу, или клевещет на друга, також прочести и двадесять шестую[11] главу. В тех во всех делех, и во обычаех, и нравех востает в человецех гордость, ненависть, злопомнение, гнев, вражда, обида, лжа, татба, клятва, срамословие[12], чарование, и волхвование, смех, кощуны, обядение, пьянство безвременное рано и поздно и всякая злая дела, и всякий блуд и всякая нечистота. И благий человеколюбец Бог, не терпя в человецех таких злых нравов и обычаев, и всяких неподобных дел, яко же чадолюбивый отец скорбми и бедами спасает, и ко спасению приводит; показуя[13] наказует[14] за премногия грехи наша, смерти же не придает, не хощет смерти грешником, но ожидает покаяния, еже обратитися и живу быти ему. Аще не обратятся и не покаются от злых дел, наводит на нас, грех ради наших: овогда мором, овогда гладом, овогда пожар, овогда потоп, овогда пленение и посечение от поганых, и градов разорение и церквам Божьим и всякой святыни потребление, и всякому стяжению расхищение и от другов оклеветание, овогда от царьскаго гнева разграбление имению и самому казнь без милости и паличная[15]смерть, и от разбойников[16] убийство и грабеж, и от татей окрадение, и от судей продажа и мучение, ово бездождие, ово безвременный дождь[17], и нестройны лета, и неугодна зяма, и лютые мразы, и земли безплодие, и всякому скоту животному падеж, и зверем, и птицам, и рыбам и всякому обилию скудость; родителем, жене и чадом нужными и напрасными и скорыми смертьми лишение; от многоразличных и нужных и тяжких недуг страдание[18]. Многи[19] убо праведницы истинно Богу работают, по заповедем Господним живут межу нами грешными; но на сем свете равно со грешники казнима суть от Бога, да светлейших венцов от Бога сподобятся, нам же грешным на большее мучение, яко праведницы казними быша всякими скорбьми за наше беззаконие[20] и о всех сих настоящих бедах не уцеломудримся и не накажемся в покояние, и в чювство, и в страх Божий не внидем, видя таковаго праведнаго гнева Божия наказания за премногия грехы наша. И паки Господь, наказуя ны, и обращая к покаянию, яко же праведнаго и долготерпеливаго Иова искушая, посылая различныя скорби, и болезни, и тяжкия недуги от духов лукавых мучими, телу согнитие, костем ламота, оток и опухоль на все уды, проходом обоим заклад, и камень в удах[21], и кила и тайным удом согнитие и отоки[22] и глухота, и слепота, и немота; во утробе терзание и блевание злое; и на низ во оба прохода и кровь и гной, сухотная, и кашель и главоболие[23] и зубная болезнь, и грыжа, и усови, и камчюг и френьчюг, и разслабление и трясение[24], и желви, и железы, и шелуди, и горбы, и глава, и щеки, и руки и ноги закорчены, и очи искривлены[25] и всякие тяжкие различные недуги наказание гнева Божия. И сия вся презрехом и в покояние не внидохом; ничто же не уцеломудри нас и не устраши нас, и накажемся о сем, видя Божье наказание на себе и болезни тяжкие, за премногия грехи наша. Оставя Бога создавшаго ны, и милости, и прощения грехов от него не требуя, еже зле содеяхом, и приступихом к нечистым бесом от них же отрекохомся во святом крещении, и всех дел его и призываем к себе чародеев, и кудесников, и волхвов и всяких кудесников[26] и зелейников и с корением: от них же чаем душетленныя помощи, временныя и готоваем[27] себя диаволу во дно адова во веки мучитися. О безумнии человеци! Оле неразумия вашего! не разсуждаем своих грехов за что ны Бог наказует и казнит и не каемся о них, и не престаем от злоб и от всяких неподобных дел; не помышляем вечнаго, но желаем тленного и временного. Молю, и паки молю престаните от злоб и от всяких душетленных дел и очистим себя истинным покаянием, яко да милостив Господь помилует от грех и подаст телесам здравие и душам спасение и вечных благ не лишит. Аще кто и потрудится в сем веце со благодарением в различных болезнех и во всяких скорбех за очищение грехов своих, царства ради небеснаго, не токмо грехов свободу улучит, но и вечных благ наследник будет. Написано[28] бо есть во святом Апостоле: многими скорбми подобает нам внити в царство небесное и во святом Евангелии речено бысть: узкий и прискорбный путь, вводя в живот, а широкий вводя в пагубу и паки рече Господь: нужно есть царство небесное и нужницы восхищают е[29].

Воспомянем святых мужей страдания Бога ради и много различных недуг и болезней терпения со благодарением, не презывающе к себе ни чародеев, ни кудесников, и волхвов, ни зелейников и никаких бесовских чарований, но все упование возлогающе на Бога и со благодарением[30] терпяще, очищения ради грехов своих и вечных благ наслаждения, яко долготерпеливый Иов и нищый Лазарь, иже пред враты богатого на гноищы лежал, гноен и червми ядом; а ныне на лоне Авраамле почивая и якож Симеон столпник сам гноя тело свое, червьми кипя. И мнози праведнии, от века Богу угодивше, всякими болезньми и различными недуги страждуще, со благодарением терпяще спасения ради душа своея, и жизни ради вечныя; и теми скорбьми внидоша в царство небесное. Мнози богатии и убозии, християнского рода, во всяких чинех княжеска и болярска, и священническаго и мнишеского, много различными болезньми и недуги страждуще, и всякими одержими бываху скорбьми и обиды, Бога ради терпяще, и у Бога милости просяще, и милости[31] чающе и милосердный Господь многоразличныя милости на рабы своя излияет и исцеление дарует, и грехов свобождает, и от скорби спасает овых от животворящих крестов, и от чюдотворных икон святых и образов Христовых и Богородичных и Архангельских и всех Святых мощей, и от освящения воды, и от масленаго освящения и от молебнаго соборнаго пения, и на божественных литургиях и на всенощном предстоянии во святых Божьих церквах, и во святых честных монастырех, и в чюдотворных местех, и в дому, и на пути, и на водах и везде; призывающе верою Господа Бога и пречистую Богородицу и их угодников милость получающе, здравие телеси и душам спасание. Мнози искончашася в тех недузех и в тяжких болезнех и в различных скорбех, теми очистишася от грехов, и жизнь вечную получиша. Вонмем себе опасно и подражаем тех житию и терпению, и поревнуем святых отец житию, пророком и апостолом, святителем и мучеником, и преподобным уродивым Христа ради, и святым женам и православным царем, и князем и священническому, и мнишескому чину и всем христианом Богу угодившим[32] от века: како в житии сем скорбми пострадаша Христа ради, ова постом и молитвами и всяким долготерпением, гладом и жаждею, наготою и мразом, и солнечным сжением, поруганием и оплеванием и всякими укоризнами и биением и мучением различных мук от нечестивых царей Христа ради усекаеми, и огнем сожигаеми, и зверми снедаеми, и камением побиванием, и в водах потопляеми, и в вертепех и в пустынях, и в пропастях земных скончавшихся, во юзах, и в темницах заключаеми, и пленении и всякия терпеша скорби и труды различная муки их кто исповееть – яко же кто повестует святое писание; и сих ради различных страданий и всяких мук како возмездие прияша от Христа в сем веце и в будущем вечных благ наслаждение, – их же око не виде и ухо не слыша и на сердце человеку не взыде – яже уготова Бог любящим Его. Како прославляются ныне, якож церковь Божья вопиет. Мы же убо тех святых молим и на помощь призываем к Богу молитися о нас; и, от тех чюдотворных образов и честных мощей целбу получаем. Поревнуем тех святых житию и страданию со благодарением и долготерпением; такову жь благодать от Бога обрящем.

О волшбах и о обавницех 6-го собора правило 61.

Вдавшимся волшбам или глаголющем мудрецем и сотником или ким таковым: аки от тех навыкиути хотяще, аще открыти хотят: по первому от святых отец от них же заповеданию да повинуются правила канону 6 лет. Тацем же запрещением покорити подобает и влачащая медведи или какова животная; некако наругание простеяшим людем, и получение, рожество и родословие по[33] звездословию и таковых неких глаголы народопрелестное блядство приглашающая. Глаголемые же облакопрогонники, и чаровники, и хранительники, и волшебники; пребывающая же в тех, и неотбегающая пагубных тех еллинских начинаний вся везде от церкви отметати заповедаем[34] яко же священницы ныне[35] повелевають. Кое общение свету со тмою – яко же рече апостол, – или кое сложение церкви Божии со идолы[36] или какая часть верному с неверньм и кое совещание Христова со дияволом.

Иже последуют пагубным обоянием и к волхвом или ко обавником[37] ходят, или в дом свой тех призывают, хотяще уведети неизреченная; такоже и кормяще, и храняще медведи, или иная некая псы и птицы ловчии на ловление и на глумление и на прельщение простейших человек или в получаи[38] веруют и в родословие: рекше в роженицы, и во обояние, по звездословии иже глаголет облаки гонящеи: таковая творящим повеле собор 6 лет запрещение даяти; яко же за 4 лета да стоят[39] с верными и тако сподобятся божественных даров; аще неисправни[40] будут и по запрещении, еленских сих хитростей неостанутся от церкви везде всячески да отженутся. О волхвех же и обавницех[41] рекоша Богоноснии[42] отцы церковнии учителие; паче же инех Иоанн Златоуст[43], яко волшествующе и обавление творяще, аще и святая Троица имя нарицающе[44], аще и знамение честнаго креста Христова творя[45], бегати оть них подобает и отвращатися. Иже во Акире[46] и правило 24: волшествующе[47] и обычаю язычных последьствующе вводяще[48] в домы своя на испытания, потвор или на требление, законом запрещение примут 6 лет по заповеданным степенем; рядом 3 лета внутрь, пребывание вне церкви 2 лета; молитвы без просфиры и комкания[49]. Аще кто к волхвом или обавником[50], или зелейником, или другим таковым себе вдаст, и сия призывает в дом свой; да открыют и поведят ему о них же желание имать; или очаровану ему бывшу, обрести: хотя таковое смыти[51] яко злом злее[52] исцеляя, – 3 лета да припадает и за 2 лета да стоит с верными токмо молитва с ними приобщая[53]; и тако по сконьчании пяти лет причастится святых тайн.

Конец ознакомительного фрагмента.

Текст предоставлен ООО «ЛитРес».

Прочитайте эту книгу целиком, купив полную легальную версию на ЛитРес.

Безопасно оплатить книгу можно банковской картой Visa, MasterCard, Maestro, со счета мобильного телефона, с платежного терминала, в салоне МТС или Связной, через PayPal, WebMoney, Яндекс.Деньги, QIWI Кошелек, бонусными картами или другим удобным Вам способом.

Конец ознакомительного фрагмента
Купить и скачать всю книгу
На страницу:
1 из 1